Hjelp! Når noe går galt

Brann

Følg vår branninstruks. 
Se ellers info om brannannlegget hvis det er falsk alarm.

Vannskade

Begrens skaden. Stopp hovedkranen til leiligheten din, sett bøtter o.l under lekkasjepunkter og tørk opp vann så raskt som mulig. Skru eventuelt av hovedkranen i kjelleren om nødvendig.

Kontakt rørlegger el.l dersom dette er påkrevet. Borettslaget har rammeavtale med rørleggerfirma som du kan kontakte. Er du tvil eller har spørsmål, kontakt styreleder eller et av styremedlemmene.

Meld skaden inn til Gjensidige forsikring så fort som mulig. Du finner utfyllende informasjon om fremgangsmåten under menypunktet Forsikring.

Vær obs på at andelseiere kan belastes med egenandel i borettslagets forsikringsavtale. Se borettslagets vedtekter.

Skadedyr

Borettslaget har rammeavtale med et firma for skadedyrbekjempelse.  Ta kontakt dersom du har mistanke om rotter eller andre uønskede gjester med pels eller vinger innendørs.

Ny nøkkel til postkassa

Har du mistet nøkkelen din til postkassa? I så fall er løsningen å skifte lås. Det kan gjøres på  tre måter: En låsesmed gjør det eller man kan gjøre det selv. Da kjøper man en lås hos låsesmed eller Biltema eller lignende, driller  opp den gamle låsen og bytter med den nye.

Postbudet har allerede nøkkel som åpner hele fronten på postkassen, så du vil fortsatt få post selv om du skifter lås.

Elektrisitet

Oppdager du problemer med det elektriske anlegget må du snarest ta kontakt med elektriker. Gården har avtale med et elektrikerfirma.

Feilparkering og borttauing

Borettslaget har en avtale med Oslo kranbilservice om borttauing av ulovlig parkerte biler. Dersom bilen din er tauet, kan du kontakte vakttelefon 915 43 000 for opplysninger om hvor du kan hente den.

Slik ser det ut inne i gården i borettslaget når veggene står

Foto: Ram Gupta