Brann
Følg vår branninstruks.
Se ellers info om brannannlegget hvis det er falsk alarm.
Vannskade
Begrens skaden. Stopp hovedkranen til leiligheten din, sett bøtter o.l under lekkasjepunkter og tørk opp vann så raskt som mulig. Skru eventuelt av hovedkranen i kjelleren om nødvendig.
Kontakt rørlegger el.l dersom dette er påkrevet. Borettslaget har rammeavtale med rørleggerfirma som du kan kontakte. Er du tvil eller har spørsmål, kontakt styreleder eller et av styremedlemmene.
Meld skaden inn til Gjensidige forsikring så fort som mulig. Du finner utfyllende informasjon om fremgangsmåten under menypunktet Forsikring.
Vær obs på at andelseiere kan belastes med egenandel i borettslagets forsikringsavtale. Se borettslagets vedtekter.
Skadedyr
Borettslaget har rammeavtale med et firma for skadedyrbekjempelse. Ta kontakt dersom du har mistanke om rotter eller andre uønskede gjester med pels eller vinger innendørs.
Ny nøkkel til postkassa
Har du mistet nøkkelen din til postkassa? I så fall er løsningen å skifte lås. Det kan gjøres på tre måter: En låsesmed gjør det eller man kan gjøre det selv. Da kjøper man en lås hos låsesmed eller Biltema eller lignende, driller opp den gamle låsen og bytter med den nye.
Postbudet har allerede nøkkel som åpner hele fronten på postkassen, så du vil fortsatt få post selv om du skifter lås.
Elektrisitet
Oppdager du problemer med det elektriske anlegget må du snarest ta kontakt med elektriker.
Feilparkering og borttauing
Borettslaget har en avtale med Oslo kranbilservice om borttauing av ulovlig parkerte biler. Dersom bilen din er tauet, kan du kontakte vakttelefon 915 43 000 for opplysninger om hvor du kan hente den.